Przede wszystkim należy zastanowić się, na jakie słowa kluczowe użytkownicy mogą szukać naszej strony. Można zrobić rozeznanie wśród rodziny i znajomych, jakie wyrażenia wpisaliby do wyszukiwarki, szukając informacji na określony temat. Istnieje też szereg interesujących narzędzi pomocnych przy tworzeniu list słów kluczowych.

Jednym z takich narzędzi jest Google Keyword Planner. Jest to narzędzie przygotowanie przez Google do wyszukiwania oraz doboru słów kluczowych, które w dalszych etapach poddawane są ocenie pod względem popularności oraz skuteczności. Warto skorzystać z tego dość prostego narzędzia w celu sporządzenia listy najefektywniejszych słów kluczowych dla naszej witryny.

Po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy następujące informacje na jego temat:

  • miesięczne wyszukiwania – globalnie,
  • miesięczne wyszukiwania – lokalnie,
  • konkurencja – wysoka, średnia lub niska,
  • trendy wyszukiwania – zmiany na przestrzeni roku).

Otrzymujemy także listę wyrażeń pokrewnych wraz z podstawowymi informacjami o nich – wśród nich możemy znaleźć dodatkowe słowa kluczowe pasujące do naszej witryny. Narzędzie znajdziesz pod adresem https://adwords.google.com/KeywordPlanner (aby z niego korzystać, trzeba mieć konto w usłudze AdWords).

jak-dobrac-slowa-kluczowe-pb953

3 Thoughts to “Jak dobrać słowa kluczowe?”

  1. Zaraz po metodzie „po rodzinie” warto wspomnieć o bardzo fajnym wyszukiwaniu słów kluczowych z długiego ogona. Mówię oczywiście o wykorzystaniu auto-sugestii w wyszukiwarce Google. Można w ten sposób stworzyć pokaźną listę słów kluczowych, które następnie możemy obrobić w keyword plannerze. Tak przygotowana lista słów kluczowych z niskim i średnim współczynnikiem wyszukiwań to nasza baza na pomysły do wpisów – nasz target. Tylko w ten sposób, nasza strona będzie się niemal sama pozycjonowała 🙂

  2. Jest sporo narzędzi, które doskonale do tego się nadają, a nawet lepiej. Semstormem można sporo fajnych słów kluczowych wyszukiwać od razu ze sprawdzeniem pozycji na nie i przewidywalną wyszukanością

  3. Oczywiście planer Adwordsowy to niezłe narzędzie i można z powodzeniem je stosować do wyłonienia podstawowej listy fraz.

Leave a Comment