Nasycenie strony słowami kluczowymi

Jest to jeden z najważniejszych elementów branych pod uwagę przez roboty wyszukiwarek. Nie jest znana optymalna wartość nasycenia strony słowami kluczowymi. Nie należy jednak przesadzać i nienaturalnie powielać słów kluczowych w treści strony. Twórca strony powinien trzymać się zasady, że teksty umieszczane w serwisie, pisze przede wszystkim pod kątem odwiedzających, a dopiero w drugiej kolejności zastanawia się, w jaki sposób dany tekst zostanie odebrany przez wyszukiwarkę.

Zatem, gdzie w treści strony powinno się umieszczać słowa kluczowe?

Nagłówki

Uważa się, że słowa kluczowe umieszczone w nagłówkach są traktowane przez algorytmy wyszukiwarek jako bardziej wartościowe. Należy pamiętać, aby nagłówki były umieszczane w serwisie w sposób logiczny i spójny. W specyfikacji języka HTML mamy możliwość wykorzystania sześciu nagłówków – h1, h2, h3, h4, h5 oraz h6, gdzie h1 oznacza nagłówek najważniejszy, a h6 najmniej istotny. Nagłówek h1 powinno się stosować tylko raz do zaprezentowania przewodniego tematu strony. Nagłówki od h2 do h6 można stosować częściej, na przykład tytułując nimi poszczególne rozdziały, podrozdziały i akapity.

Słowa kluczowe w tekście

Do wyróżnienia słów kluczowych w tekście można użyć jednego z kilku znaczników służących do wyróżniania tekstu, na przykład pogrubienia <strong> </strong>, kursywy <i> </i>, podkreślenia <u> </u>, nie należy jednak przesadzać z ich wykorzystaniem, aby tekst na stronie nie stał się nieczytelny dla użytkownika.

Opisy odsyłaczy

Ważnym narzędziem pozwalającym wyróżnić słowa kluczowe jest ich użycie jako opisów odsyłaczy. Słowa kluczowe, zawarte pomiędzy znacznikami <a> </a> wyświetlają się bezpośrednio na stronie i powinny występować w opisach zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych odsyłaczy.

Znaczniki Meta

Mimo, że większość wyszukiwarek nie zwraca uwagi na słowa i frazy zawarte w znacznikach meta, warto zadbać, aby były one zawarte w kodzie każdej strony. Część wyszukiwarek, jako opis wyniku wykorzystuje treść zawartą w znaczniku meta description. W atrybutach meta możemy umieścić informacje o autorze strony, opis strony, słowa kluczowe, datę ostatniej aktualizacji, język, kodowanie, czy program, za pomocą którego strona została zrobiona.

Tytuły

Duży wpływ na pozycjonowanie witryny ma jej tytuł, czyli tekst zawarty pomiędzy znacznikami <title> </title>. Jest to treść, która będzie się wyświetlać w górnym pasku przeglądarki, a także najczęściej jest wyświetlany przez wyszukiwarki jako tytuł strony wynikowej.

Atrybuty alt i title

Do każdego obrazka wyświetlanego na stronie www możemy przypisać dodatkowe słowa kluczowe i frazy, zawierając je wewnątrz atrybutów alt oraz title.

Podobne wpisy

  • Co to jest pozycjonowanie?Co to jest pozycjonowanie? Czym jest pozycjonowanie stron www, co wpływa na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania?
  • Jak dobrać słowa kluczowe?Jak dobrać słowa kluczowe? Jak szukać odpowiednich słów kluczowych - kilka słów wstępu oraz krótki opis narzędzia Google Keyword Planner, przygotowanego przez Google do wyszukiwania oraz doboru słów kluczowych, które w dalszych etapach poddawane są ocenie pod względem popularności oraz skuteczności.
  • Słowa i frazy kluczoweSłowa i frazy kluczowe Czym są wartościowe słowa kluczowe i dlaczego nie warto pozycjonować strony na popularne hasła niezwiązane z jej zawartością.
  • Jak działa wyszukiwarka internetowa?Jak działa wyszukiwarka internetowa? Kilka słów wstępu na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych - jak działają i czy możemy mieć wpływ na prezentowane przez nie wyniki.
  • TagiTagi Informacje na temat dodawania, stosowania i zarządzania tagami i porady jak je najlepiej wykorzystywać do oznaczania wpisów.
  • HiperłączaHiperłącza Po krótkim omówieniu sposobów, w jakie można umieścić słowa kluczowe w treści strony, zajmiemy się hiperłączami, zwanymi również linkami, które są obecnie najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

1 Komentarz

  1. 22 listopada 2016    

    Nie ma określonej dokładnej liczby słów kluczowych, którą powinniśmy użyć, ale też musimy pamiętać, żeby nie przeoptymalizować pod tym względem strony, o co wcale nie jest trudno. Wspomniałabym także, że warto stosować słowa kluczowe przede wszystkim w poprawnie gramatycznie, w formie odmienionej i nieodmienionej. synonimy i dywersyfikację fraz, wtedy nasze „intencje” będą dla Google wiarygodniejsze:)

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o nowych częściach kursu oraz ciekawostkach ze świata WordPressa.

* Nikomu nie przekażemy Twojego adresu email. Nie wysyłamy spamu.

Facebook

Grupa WordPress Dla Każdego

Zapraszamy także na grupę "WordPress Dla Każdego" na Facebooku

https://www.facebook.com/groups/1652448521698143/.

Grupa została stworzona z myślą o wymianie doświadczeń, wzajemnej pomocy, dyskusji i dzieleniu się informacjami dotyczącymi WordPressa.