Instalacja WordPressa

Aby zainstalować WordPressa:

  1. Wejdź na stronę http://pl.wordpress.org/
  2. Naciśnij przycisk Pobierz WordPress i zapisz plik na dysku
  3. Rozpakuj ściągnięty plik
  4. Zaloguj się na serwer przez klienta FTP
  5. Utwórz katalog, w którym ma się znajdować strona (np. strona) lub wejdź do już utworzonego (z poziomu panelu administracyjnego konta hostingowego) katalogu
  6. Skopiuj rozpakowane pliki na serwer (do utworzonego katalogu – np. strona)

Instrukcja dla zupełnie zielonych

Jeżeli nie wiesz, co to jest klient FTP, jak stworzyć bazę danych itp., skorzystaj z poniższej instrukcji krok po kroku przeznaczonej dla osób zupełnie początkujących.

  1. Wejdź na stronę http://pl.wordpress.org/.
  2. Naciśnij przycisk Pobierz WordPress i zapisz plik na dysku.

Wordpress.org

  1. Wejdź do katalogu, w którym zapisałeś plik.
  2. Rozpakuj ściągnięty plik.

Rozpakowywanie paczki z WordPressem

  1. Jeżeli posiadasz klienta FTP otwórz go, jeżeli nie – postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:
  • Wejdź na stronę http://www.filezilla.pl.
  • Naciśnij niebieski przycisk z napisem „Download”.
  • Zapisz plik na swoim komputerze.

Filezilla PL

  • Wejdź do katalogu, w którym zapisałeś plik i kliknij w niego dwukrotnie.
  • Zainstaluj program.
  • Włącz program FileZilla.
  1. Zaloguj się na swój serwer przez klienta FTP (np. FileZilla) w następujący sposób:
  • Otwórz menadżer stron.

Filezilla - logowanie

  • Wprowadź dane serwera i naciśnij przycisk „Połącz”.

Filezilla - dane serwera

SKĄD WZIĄĆ DANE SERWERA?

Dane dostępu do serwera (adres serwera, nazwa użytkownika i hasło) powinny przyjść w mailu informującym o rejestracji konta hostingowego. Jeżeli nie możesz ich odnaleźć, skontaktuj się z administratorem serwera. Hasło możesz także zmienić logując się do panelu administracyjnego swojego konta hostingowego.

  • Po lewej stronie ukaże się drzewo katalogów Twojego komputera, a po prawej zawartość Twojego serwera (jeżeli konto jest nowe najprawdopodobniej będzie pusto)
  1. Utwórz katalog, w którym ma się znajdować strona (np. strona).

Filezilla - utwórz katalog

  1. Skopiuj rozpakowane pliki na serwer (do utworzonego katalogu – np. strona).
  2. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w utworzonym katalogu (np. strona) powinny znajdować się następujące katalogi i pliki:
  3. Otwórz przeglądarkę internetową (np. Mozilla Firefox lub Chrome) i wpisz następujący adres:

Filezilla - lista plików

http://adres-twojego-serwera/nazwa-utworzonego-katalogu

  1. Pojawi się ekran powitalny WordPress’a informujący o tym, że właśnie zaczynasz instalację i jakie dane musisz przygotować:

Potrzebne dane bazy danych:

  • Nazwa bazy danych
  • Nazwa użytkownika bazy danych
  • Hasło użytkownika bazy danych
  • Adres serwera bazy danych

Punktem nr 5 na razie się nie przejmuj – będziemy instalować po jednym WordPressie w jednej bazie danych.

Uwaga – jeżeli nie posiadasz bazy danych MySql i musisz ją stworzyć samodzielnie, przejdź do wpisu Baza danych WordPressa

  1. Naciśnij przycisk „Zaczynamy” i wypełnij pierwsze trzy pola formularza (nazwa bazy danych, nazwa użytkownika, hasło) danymi bazy danych, które znajdziesz w panelu administracyjnym serwera. Jeżeli nie możesz ich znaleźć, skontaktuj się z administratorem swojego serwera.

W polu „Adres serwera bazy danych” pozostaw słowo „localhost” (odpowiednie dla zdecydowanej większości przypadków, choć niektóre firmy hostingowe wymagają wpisania innego adresu – w takim przypadku będziesz musiał skontaktować się z pomocą techniczną firmy hostingowej).

W polu „Prefiks tabel” pozostaw „wp_” – innych prefiksów używa się w przypadku instalacji w jednej bazie danych wielu stron. My na razie poprzestaniemy na jednej.

  1. Naciśnij przycisk „Wyślij”, a w kolejnym kroku „Uruchomienie instalacji”
  2. Wypełni formularz dotyczący Twojej nowej strony internetowej:
  • Tytuł witryny – to tytuł strony, który będzie się wyświetlał między innymi w górnym pasku przeglądarki, a także w wynikach wyszukiwania Google (np. Fundacja ABC – oficjalna strona). Tytuł będzie można później zmienić w panelu administracyjnym.
  • Nazwa użytkownika – nazwa użytkownika, za pomocą której będziesz logować się do panelu administracyjnego swojego serwisu. Może to być np. administrator, admin, lub nazwa własna. Nazwy użytkownika raczej później się nie zmienia (jest to możliwe, ale wymaga większych umiejętności – należy dokonać zmian bezpośrednio w bazie danych).
  • Hasło – jak wyżej, z tym że będzie można je później zmienić :).
  • Twój email – adres email do obsługi strony (będziesz na niego dostawać informacje o swojej stronie, „z niego” będą wysyłane wiadomości do użytkowników). Ważne jest, aby wpisać poprawny adres.
  • Prywatność – odznacz pole „Pozwól wyszukiwarkom indeksować tę witrynę.” Dzięki temu strona nie będzie wyszukiwać się w Google i innych wyszukiwarkach, dopóki nie skończysz nad nią pracować.
  1. Naciśnij przycisk „Zainstaluj WordPress”
  2. To już koniec. W następnym kroku będziesz mógł zalogować się do panelu administracyjnego swojej nowej strony internetowej.

Podobne wpisy

  • Baza DanychBaza Danych Jak stworzyć bazę danych na potrzeby WordPressa na przykładzie home.pl - instrukcja krok po kroku.
  • Podstawowa konfiguracjaPodstawowa konfiguracja Jak skonfigurować działającą stronę na nowej instalacji WordPressa - podstawowe informacje o wpisach, stronach, wyglądzie oraz menu.
  • Tłumaczenie programem PoEditTłumaczenie programem PoEdit Tutorial na temat tłumaczenia wtyczek i motywów WordPressa za pomocą programu PoEdit. Instrukcja krok po kroku, frazy, liczby mnogie, odmiany, propozycje tłumaczeń.
  • Dlaczego WordPress?Dlaczego WordPress? Kilka argumentów dlaczego warto wybrać WordPressa jako główne narzędzie do tworzenia stron oraz porównanie WordPressa z innymi popularnymi CMSami - Joomlą i Drupalem.
  • Tłumaczenie za pomocą wtyczki Loco TranslateTłumaczenie za pomocą wtyczki Loco Translate Dla osób, które nie chcą korzystać zbyt często z klienta FTP, szukać plików językowych, ani korzystać z zewnętrznych programów dostępne jest alternatywne rozwiązanie, czyli tłumaczenie za pomocą wtyczki Loco Translate. We wpisie - krótka instrukcja obsługi.
  • Ustawienia czytaniaUstawienia czytania Informacje na temat ustawień czytania - co wyświetla strona główna, liczba postów na jednej podstronie, ustawienia RSS, widoczność dla wyszukiwarek.

Na razie brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o nowych częściach kursu oraz ciekawostkach ze świata WordPressa.

* Nikomu nie przekażemy Twojego adresu email. Nie wysyłamy spamu.

Facebook

Grupa WordPress Dla Każdego

Zapraszamy także na grupę "WordPress Dla Każdego" na Facebooku

https://www.facebook.com/groups/1652448521698143/.

Grupa została stworzona z myślą o wymianie doświadczeń, wzajemnej pomocy, dyskusji i dzieleniu się informacjami dotyczącymi WordPressa.