W tej zakładce zmienisz różne podstawowe ustawienia dotyczące strony:

  • Tytuł – tytuł strony, który będzie się wyświetlał na górze strony oraz w pasku przeglądarki, a także w wynikach wyszukiwania. Najlepiej jako tytuł ustawić nazwę organizacji lub projektu / akcji, której strona dotyczy.
  • Opis – krótka informacja (około 150 znaków ze spacjami) na temat zawartości strony. Często wykorzystywany jako opis strony w wynikach wyszukiwania. W niektórych motywach wyświetla się pod tytułem (ale można to zmienić w ustawieniach wyglądu). Przykładowo: „Oficjalna strona internetowa Organizacji na Rzecz Osób Niepełnosprawnych XYZ zajmującej się pomocą osobom cierpiącym na choroby układu nerwowego”.
  • Adres WordPressa (URL) – adres, pod którym znajdują się pliki WordPressa. Jeżeli pliki znajdują się w katalogu głównym adresem będzie http://adresstrony.pl, jeżeli w podkatalogu – http://adresstrony.pl/podkatalog. To pole jest domyślnie wypełnione i jeżeli nie ma wyraźnej potrzeby, lepiej niczego w nim nie zmieniać.
  • Adres witryny (URL) – domyślny adres pod którym wyświetla się strona. Zazwyczaj jest taki sam jak Adres WordPressa.
  • Adres email – na ten email przychodzą powiadomienia dotyczące spraw administracyjnych (np. informacje o nowych użytkownikach i komentarzach). Podany w tym miejscu adres email wyświetla się także w polu nadawcy wiadomości, które przychodzą do użytkowników Twojej strony (np. o aktywacji ich konta). Adres ten nie jest natomiast wyświetlany na stronie.
  • Członkostwo – zaznaczenie opcji „Każdy może się zarejestrować” powoduje, że konto na Twojej stronie będzie mógł założyć każdy Internauta. Jeżeli go nie zaznaczysz tylko Ty, jako administrator, będziesz mógł dodawać nowych użytkowników.
  • Domyślna rola nowych użytkowników – określa jakie uprawnienia będą mieli nowi użytkownicy zaraz po rejestracji. Ze względów bezpieczeństwa, w połączeniu z opcją „Każdy może się zarejestrować” najlepiej zostawić w tym polu domyślne ustawienie Subskrybent (jako administrator będziesz mógł później ręcznie zmieniać poziomy uprawnień użytkowników w menu Użytkownicy).
  • Strefa czasowa – prawidłowa strefa czasowa (dla Polski – Warszawa lub UTC+1). Wybranie właściwej strefy czasowej będzie miało wpływ na wyświetlaną datę i godzinę publikacji wpisów.
  • Format daty – sposób wyświetlania daty na stronie. Można wybrać spośród czterech dostępnych formatów lub wpisać własny.
  • Format godziny – sposób wyświetlania godziny na stronie. Można wybrać jeden z dwóch formatów lub wpisać własny
  • Pierwszy dzień tygodnia – od tego dnia będzie się zaczynać tydzień, np. w dodanym do paska bocznego widgecie z kalendarzem.
  • Język witryny – język panelu administracyjnego WordPressa. Od tego ustawienia zależy także jakie pliki językowe zostaną zaciągnięte do wtyczek oraz motywów (jeżeli dany motyw lub wtyczka będą zawierać polskie tłumaczenie, od razu zostanie ono ustawione jako domyślne)

Ustawienia Ogólne

Leave a Comment