Przejdź do treści
Strona główna » Kurs WordPress » Komentarze » Zarządzanie komentarzami

Zarządzanie komentarzami

    Administrator może zarządzać napływającymi komentarzami w zakładce Komentarze w panelu administracyjnym.

    Zarządzanie komentarzamiW zakładce Komentarze znajduje się lista ułożonych chronologicznie (najnowsze na górze) komentarzy użytkowników. Komentarze oczekujące na akceptację administratora są oznaczone na żółto. Nad listą komentarzy znajduje się kilka opcji, dzięki którym można obejrzeć listy komentarzy, podzielone ze względu na stan publikacji:

    • Wszystkie – ekran główny zawierający wszystkie rodzaje komentarzy,
    • Oczekujące – komentarze oczekujące na zatwierdzenie przez administratora,
    • Zatwierdzone – wcześniej zaakceptowane komentarze (lub po prostu opublikowane) widoczne na stronie,
    • Spam – komentarze oznaczone jako spam (przez administratora ręcznie lub przez system wykrywania spamu w komentarzach),
    • Kosz – komentarze wyrzucone do kosza przez administratora (dopiero z kosza można bezpowrotnie usunąć niechciane komentarze. WordPress automatycznie usuwa komentarze z kosza po 30 dniach).

    Po najechaniu myszą na wybrany komentarz pojawia się kilka opcji:

    • Zatwierdź – po wybraniu tej opcji komentarz pojawi się na stronie,
    • Odrzuć – po wybraniu tej opcji komentarz zniknie ze strony (opcja dla wcześniej opublikowanych komentarzy),
    • Odpowiedz – po wybraniu tej opcji pojawi się formularz umożliwiający administratorowi odpowiedzenie na komentarz,
    • Szybka edycja – po wybraniu tej opcji pojawią się opcje szybkiej edycji komentarza (bez przeładowywania strony) – można zmienić podpis, email, adres URL i treść komentarza,
    • Edytuj – po wybraniu tej opcji pojawi się strona edycji komentarza pozwalająca zmienić podpis, email, adres URL, treść komentarza, stan publikacji oraz datę publikacji,
    • Oznacz jako spam – po wybraniu tej opcji komentarz zostanie oznaczony na czerwono, a wtyczki antyspamowe na jego podstawie nauczą się automatycznie rozpoznawać jako spam tego typu komentarze,
    • Do kosza – po wybraniu tej opcji komentarz zostaje przeniesiony do kosza (z którego można go następnie bezpowrotnie usunąć).
    Czy ingerować w treść komentarzy?

    Jako administrator strony nie powinieneś zbytnio ingerować w treść komentarzy, niemniej jednak ta opcja przydaje się w kilku przypadkach, między innymi do usuwania:

    • niecenzuralnych wyrazów,
    • zbyt dużej ilości kodu HTML,
    • linków reklamowych.

    Oczywiście nie musisz tego robić – decyzja czy zajmować się „oczyszczaniem” komentarzy, czy przenosić je „bezlitośnie” od razu do kosza, należy wyłącznie do Ciebie.

    Podobnie jak w przypadku innych elementów strony (np. postów i stron) istnieje opcja zbiorczego edytowania komentarzy. Kilka zaznaczonych komentarzy można naraz odrzucić, zatwierdzić, przenieść do kosza lub oznaczyć jako spam.

    Porządek w komentarzach warto robić regularnie i nie czekać, aż do przejrzenia uzbiera się kilkaset albo kilka tysięcy komentarzy. Wtedy będzie o wiele trudniej przez nie się „przedrzeć” i w takiej sytuacji, część administratorów w ogóle przestaje zajmować się komentarzami, co może zaszkodzić wizerunkowi strony.

    Wordpress Zarządzanie Komentarzami