Źródła linków

Jak pozyskiwać linki przychodzące?

Istnieje wiele sposobów na pozyskanie odsyłaczy do naszej strony. Linki można pozyskiwać poprzez:

  • Dodawanie strony do katalogów branżowych oraz katalogów stron www

Katalogowanie jest jednym z najłatwiejszych sposobów na zdobycie linków. Jednak, zamiast zgłaszać stronę do wszystkich możliwych katalogów, lepiej przygotować sobie na start listę około 30 z nich, a dopiero później ewentualnie ją rozszerzyć, zmniejszając delikatnie wymagania co do ich jakości.

  • Publikowanie artykułów w różnych serwisach, z odnośnikiem do źródła

Można publikować artykuły specjalistyczne na blogach z danej branży za darmo lub za opłatą w ramach artykułu sponsorowanego. Taka reklama pomaga także w kreowaniu wizerunku w Internecie.

  • Dodawanie linków w ogłoszeniach publikowanych na różnych portalach ogłoszeniowych

Można zarejestrować się w różnych serwisach ogłoszeniowych, wstawiając link do profilu lub w treści ogłoszenia, choć niestety w niektórych serwisach wstawianie linków do ogłoszeń jest zabronione.

  • Udzielanie się na forach dyskusyjnych

Udział na tematycznych forach dyskusyjnych pomoże przede wszystkim w reklamie, jeśli adres strony zostanie umieszczony w stopce i ewentualnie co jakiś czas zostanie podany w treści postu. Należy pamiętać, aby stronę reklamować w dyskretny sposób tak, aby nikt nie zarzucił spamowania forum. Przed wstawieniem linku do postu należy zastanowić się, czy na pewno będzie on przydatny dla innych forumowiczów.

  • Komentowanie wpisów na blogach, filmików, zdjęć itp.

Mogą to być komentarze do wpisów na blogach, do zdjęć czy filmików. Ważne jest jednak, aby nie nadużywać tej formy reklamy i pisać tylko wtedy, kiedy faktycznie zajdzie taka potrzeba, a link wstawić przy okazji.

  • Stworzenie profili serwisu na portalach społecznościowych

W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się portale społecznościowe typu Facebook, Nasza Klasa, Twitter. Wiele firm i serwisów korzysta z tego narzędzia do promocji swojej witryny, tworząc profile i budując wokół nich społeczności.

  • Stworzenie i prowadzenie mikroblogów

Można zarejestrować się na jednym lub kilku portalach mikroblogowych i publikować wpisy zawierające w treści linki.

  • Startowanie w konkursach na najlepszą stronę www

Udział w konkursach, nawet jeśli serwis nie zdobędzie głównej, ani żadnej nagrody, może wygenerować sporo ruchu.

  • Porównywarki cen

Sklepy internetowe mogą skorzystać z porównywarek cen, takich jak Nokaut czy Ceneo i dodać tam swoje produkty.

  • Serwisy dziennikarstwa obywatelskiego

Są to serwisy w których za darmo można opublikować artykuły swojego autorstwa.

  • Serwisy video

Nakręcone filmiki, najlepiej zgodne z tematyką reklamowanej strony, można zamieścić na stronach typu YouTube lub Wrzuta, a w profilu lub opisie nagrania wstawić adres strony.

  • Galerie fotografii

 Swoje zdjęcia można umieścić na jednym z wielu portali – galerii, i również w opisach tych zdjęć umieścić link do strony. Bardzo popularne serwisy z tej grupy to devianart.com czy digart.pl

  • Serwisy z prezentacjami

 Można umieścić swoje prezentacje na najbardziej znanych serwisach do tego przeznaczonych. W profilu znajdzie się miejsce na załączenie linku do własnej strony.

  • Serwisy typu Question and Answer

 Poszukaj pytań, w odpowiedzi na które możesz zareklamować swoją stronę. Znanym serwisem tego typu jest portal pytamy.pl

Ze wszystkich tych, a także wielu innych sposobów, należy jednak korzystać z rozsądkiem, aby nie zostać posądzonym o spam, co może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Należy także pamiętać, aby nie tworzyć w krótkim czasie zbyt dużej liczby odnośników prowadzących do strony, gdyż Google może ukarać taką stronę filtrem za sztuczne preparowanie linków.

Podobne wpisy

  • Słowa i frazy kluczoweSłowa i frazy kluczowe Czym są wartościowe słowa kluczowe i dlaczego nie warto pozycjonować strony na popularne hasła niezwiązane z jej zawartością.
  • Jak dobrać słowa kluczowe?Jak dobrać słowa kluczowe? Jak szukać odpowiednich słów kluczowych - kilka słów wstępu oraz krótki opis narzędzia Google Keyword Planner, przygotowanego przez Google do wyszukiwania oraz doboru słów kluczowych, które w dalszych etapach poddawane są ocenie pod względem popularności oraz skuteczności.
  • HiperłączaHiperłącza Po krótkim omówieniu sposobów, w jakie można umieścić słowa kluczowe w treści strony, zajmiemy się hiperłączami, zwanymi również linkami, które są obecnie najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
  • Jak działa wyszukiwarka internetowa?Jak działa wyszukiwarka internetowa? Kilka słów wstępu na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych - jak działają i czy możemy mieć wpływ na prezentowane przez nie wyniki.
  • Zarządzanie komentarzamiZarządzanie komentarzami Informacje na temat zarządzania dodanymi przez użytkowników komentarzami - zatwierdzanie, odrzucanie, usuwanie, edycja itp.
  • Co to jest pozycjonowanie?Co to jest pozycjonowanie? Czym jest pozycjonowanie stron www, co wpływa na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania oraz co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania?

Na razie brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Newsletter

Zapisz się do newslettera i otrzymuj informacje o nowych częściach kursu oraz ciekawostkach ze świata WordPressa.

* Nikomu nie przekażemy Twojego adresu email. Nie wysyłamy spamu.

Facebook

Grupa WordPress Dla Każdego

Zapraszamy także na grupę "WordPress Dla Każdego" na Facebooku

https://www.facebook.com/groups/1652448521698143/.

Grupa została stworzona z myślą o wymianie doświadczeń, wzajemnej pomocy, dyskusji i dzieleniu się informacjami dotyczącymi WordPressa.