Przejdź do treści
Strona główna » Kurs WordPress » Pozycjonowanie » Źródła linków

Źródła linków

    Jak pozyskiwać linki przychodzące?

    Istnieje wiele sposobów na pozyskanie odsyłaczy do naszej strony. Linki można pozyskiwać poprzez:

    • Dodawanie strony do katalogów branżowych oraz katalogów stron www

    Katalogowanie jest jednym z najłatwiejszych sposobów na zdobycie linków. Jednak, zamiast zgłaszać stronę do wszystkich możliwych katalogów, lepiej przygotować sobie na start listę około 30 z nich, a dopiero później ewentualnie ją rozszerzyć, zmniejszając delikatnie wymagania co do ich jakości.

    • Publikowanie artykułów w różnych serwisach, z odnośnikiem do źródła

    Można publikować artykuły specjalistyczne na blogach z danej branży za darmo lub za opłatą w ramach artykułu sponsorowanego. Taka reklama pomaga także w kreowaniu wizerunku w Internecie.

    • Dodawanie linków w ogłoszeniach publikowanych na różnych portalach ogłoszeniowych

    Można zarejestrować się w różnych serwisach ogłoszeniowych, wstawiając link do profilu lub w treści ogłoszenia, choć niestety w niektórych serwisach wstawianie linków do ogłoszeń jest zabronione.

    • Udzielanie się na forach dyskusyjnych

    Udział na tematycznych forach dyskusyjnych pomoże przede wszystkim w reklamie, jeśli adres strony zostanie umieszczony w stopce i ewentualnie co jakiś czas zostanie podany w treści postu. Należy pamiętać, aby stronę reklamować w dyskretny sposób tak, aby nikt nie zarzucił spamowania forum. Przed wstawieniem linku do postu należy zastanowić się, czy na pewno będzie on przydatny dla innych forumowiczów.

    • Komentowanie wpisów na blogach, filmików, zdjęć itp.

    Mogą to być komentarze do wpisów na blogach, do zdjęć czy filmików. Ważne jest jednak, aby nie nadużywać tej formy reklamy i pisać tylko wtedy, kiedy faktycznie zajdzie taka potrzeba, a link wstawić przy okazji.

    • Stworzenie profili serwisu na portalach społecznościowych

    W ostatnich latach dużą popularnością cieszą się portale społecznościowe typu Facebook, Nasza Klasa, Twitter. Wiele firm i serwisów korzysta z tego narzędzia do promocji swojej witryny, tworząc profile i budując wokół nich społeczności.

    • Stworzenie i prowadzenie mikroblogów

    Można zarejestrować się na jednym lub kilku portalach mikroblogowych i publikować wpisy zawierające w treści linki.

    • Startowanie w konkursach na najlepszą stronę www

    Udział w konkursach, nawet jeśli serwis nie zdobędzie głównej, ani żadnej nagrody, może wygenerować sporo ruchu.

    • Porównywarki cen

    Sklepy internetowe mogą skorzystać z porównywarek cen, takich jak Nokaut czy Ceneo i dodać tam swoje produkty.

    • Serwisy dziennikarstwa obywatelskiego

    Są to serwisy w których za darmo można opublikować artykuły swojego autorstwa.

    • Serwisy video

    Nakręcone filmiki, najlepiej zgodne z tematyką reklamowanej strony, można zamieścić na stronach typu YouTube lub Wrzuta, a w profilu lub opisie nagrania wstawić adres strony.

    • Galerie fotografii

     Swoje zdjęcia można umieścić na jednym z wielu portali – galerii, i również w opisach tych zdjęć umieścić link do strony. Bardzo popularne serwisy z tej grupy to devianart.com czy digart.pl

    • Serwisy z prezentacjami

     Można umieścić swoje prezentacje na najbardziej znanych serwisach do tego przeznaczonych. W profilu znajdzie się miejsce na załączenie linku do własnej strony.

    • Serwisy typu Question and Answer

     Poszukaj pytań, w odpowiedzi na które możesz zareklamować swoją stronę. Znanym serwisem tego typu jest portal pytamy.pl

    Ze wszystkich tych, a także wielu innych sposobów, należy jednak korzystać z rozsądkiem, aby nie zostać posądzonym o spam, co może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Należy także pamiętać, aby nie tworzyć w krótkim czasie zbyt dużej liczby odnośników prowadzących do strony, gdyż Google może ukarać taką stronę filtrem za sztuczne preparowanie linków.