Po krótkim omówieniu sposobów, w jakie można umieścić słowa kluczowe w treści strony, zajmiemy się hiperłączami, zwanymi również linkami, które są obecnie najważniejszym czynnikiem decydującym o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Linki dzielą się na dwie grupy – wychodzące oraz przychodzące. Natomiast linki wychodzące dzielą się na linki wewnętrzne i zewnętrzne.
Linki przychodzące
Linki przychodzące są to odwołania prowadzące do naszej strony z innych witryn. Ważna jest ich liczba, ale również jakość. Linki ze stron popularnych, o wysokiej wartości PageRank, a także takie, z których internauci rzeczywiście korzystają, są o wiele bardziej wartościowe.
Zabiegając o linki przychodzące warto pamiętać, że najlepiej jest, aby:
- linki pochodziły z różnych domen,
- linki pochodziły ze stron działających na różnych serwerach,
- linki pochodziły ze stron o różnych adresach IP.