Przede wszystkim należy zastanowić się, na jakie słowa kluczowe użytkownicy mogą szukać naszej strony. Można zrobić rozeznanie wśród rodziny i znajomych, jakie wyrażenia wpisaliby do wyszukiwarki, szukając informacji na określony temat. Istnieje też szereg interesujących narzędzi pomocnych przy tworzeniu list słów kluczowych.
Jednym z takich narzędzi jest Google Keyword Planner. Jest to narzędzie przygotowanie przez Google do wyszukiwania oraz doboru słów kluczowych, które w dalszych etapach poddawane są ocenie pod względem popularności oraz skuteczności. Warto skorzystać z tego dość prostego narzędzia w celu sporządzenia listy najefektywniejszych słów kluczowych dla naszej witryny.
Po wpisaniu słowa kluczowego otrzymujemy następujące informacje na jego temat:
- miesięczne wyszukiwania – globalnie,
- miesięczne wyszukiwania – lokalnie,
- konkurencja – wysoka, średnia lub niska,
- trendy wyszukiwania – zmiany na przestrzeni roku).
Otrzymujemy także listę wyrażeń pokrewnych wraz z podstawowymi informacjami o nich – wśród nich możemy znaleźć dodatkowe słowa kluczowe pasujące do naszej witryny. Narzędzie znajdziesz pod adresem https://adwords.google.com/KeywordPlanner (aby z niego korzystać, trzeba mieć konto w usłudze AdWords).