Prowadząc serwis internetowy o określonej tematyce zależy nam nie tyle na osiągnięciu jak najwyższej liczby odwiedzin, ale na tym, aby te wizyty były wartościowe – dla nas oraz dla użytkowników odwiedzających naszą stronę. Wartościowy użytkownik to taki, który przyszedł na naszą stronę w określonym celu i znalazł to, czego szukał.
Aby tak się stało, musimy zadbać o to, aby nasza strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania na właściwe słowa kluczowe.
Dawno temu, gdy Internet dopiero raczkował, w niektórych kręgach popularne było pozycjonowanie stron internetowych na hasła w żaden sposób nie związane z działalnością strony, ale za to popularne i często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki (np. sport, warez, dzwonki itd.). Wychodzili oni z założenia, że w tak ogromnej grupie zawsze znajdą osoby, które pomimo że szukały czegoś innego, zainteresują się ofertą dostępną na pozycjonowanej w taki sposób stronie. Obecnie taka strategia byłaby kompletnie bezużyteczna co najmniej z dwóch powodów:
- pozycjonowanie strony na tak ogólne i popularne frazy jest bardzo drogie, a jego koszt, ze względu na tak niedopasowaną grupę odbiorców, raczej by się nie zwrócił;
- algorytmy wyszukiwarek od tamtej pory ewoluowały na tyle, że obecnie oszukiwanie ich w ten sposób stało się praktycznie niemożliwie.
Dlatego warto rzetelnie opracować listę słów kluczowych, za pośrednictwem których, na naszą stronę trafią właściwi i wartościowi odbiorcy.